Offertes

Hoe weet ik zeker dat installatie mogelijk is wanneer er offertes op afstand worden gemaakt?

Er is altijd een controle door onze installateur die het bij je thuis installeert. Zo weet je zeker dat de installatie mogelijk is als de offerte op afstand wordt opgemaakt. Op het moment dat je de offerte hebt ontvangen heeft de installateur met succes een technische controle (ook wel technische schouw) uitgevoerd. Als wij voldoende informatie hebben ontvangen kan deze technische controle op afstand, maar het kan ook zijn dat de installateur nog bij je thuis langskomt voor een eindcontrole. Vanzelfsprekend zijn er geen kosten aan verbonden, mocht installatie toch niet mogelijk zijn.

Hebben langere doorlooptijden invloed op mijn offerte(s)?

Er is een groot tekort aan producten, met name zonnepanelen (specifiek ook omvormers) en warmtepompen. Dat komt onder andere door chiptekorten. Dit is een ontwikkeling die in de gehele markt speelt.

In uitzonderlijke gevallen kan het zo zijn dat een product niet meer leverbaar is. Of dat een opdracht simpelweg verliesgevend wordt door prijsschommelingen in de markt. Dat betekent dat de offerte waarop je akkoord hebt gegeven op installatie van een of meerdere producten, niet meer kan worden uitgevoerd zoals oorspronkelijk de bedoeling was.

Dat vinden we heel vervelend, maar is helaas niet altijd te voorkomen.

De oude offerte komt te vervallen en we zullen dan een nieuwe offerte opmaken. Je zit hierbij nergens aan vast, indien je besluit geen akkoord te geven vervalt de offerte in zijn geheel. Ook betaal je in dat geval geen annuleringskosten en krijg je de aanbetaling volledig terug.

Je hoeft je geen zorgen te maken, de nieuwe offerte is nog steeds de beste oplossing mogelijk voor jouw woning. We zorgen ervoor dat:

  • Je minimaal een gelijkwaardig of zelfs beter en krachtiger product krijgt

  • Wat je uiteindelijk betaalt per saldo gelijk blijft aan de vorige offerte

  • Door akkoord te gaan met de nieuwe offerte heb je eerder kans op een installatie en begin je dus eerder met besparen

Hoe werken de offertes van Energiebespaarders?

Wanneer een van onze adviseurs bij jou is langsgegaan voor een woningopname, is de vervolgstap dat je offertes op maat krijgt. De adviseur neemt je wensen mee in het advies, waarna hij op basis van de producten waarin interesse is offertes opstelt. Afhankelijk van de producten, wordt op basis van jouw wensen en budget de beste installateur geselecteerd. Vervolgens krijg je de offertes toegestuurd en vind je deze in je account op energiebespaarders.nl. We gaan pas echt voor je aan de slag, nadat je akkoord hebt gegeven op één of meerdere offertes.

Wat gebeurt er als ik akkoord ga met een of meerdere offertes?

Indien je akkoord gaat met een of meerdere offertes, gaan wij de opdracht uitzetten bij de installateur. De installateur neemt vervolgens contact met je op om de installatie in te plannen.

Momenteel zijn de doorlooptijden door enorme drukte in de markt en tekorten aan materialen en personeel opgelopen. Hou er dus rekening mee dat het momenteel langer kan duren voordat je installatie wordt ingepland.